torstai 8. marraskuuta 2012

Missä mennään


Olen koko aikuisikäni taistellut painoni kanssa. Suurimman osan siitä olen ollut normaalipainoinen ja laihdutustavoitteeni ja saavutukseni ovat olleet muutamia kiloja. Olen harrastanut myös aktiivisesti liikuntaa ja joskus liiaksikin. Olen tunnesyöjä eikä ylensyöntikään ole tuntematonta. Olen niitä ihmisiä, jotka miettivät koko ajan sitä mitä seuraavaksi söisi. Olen kovasti myös makean perään. Olen kontrolloinut syömisiäni aina ja omannut tarvittaessa hyvänkin itsekurin. Mitä sitten tapahtui, että olen nyt tässä pisteessä. Ylipainoinen.

Kesän 2011 jälkeen oli pudotettavana muutamia kertyneitä kiloja. Sitten tulin raskaaksi. Toivotusti ja nautin raskausajasta suunnattomasti. Kyllä, myös ruualla. Raskauden aikana paino nousi huimat 23 kiloa. Tai ehkä enemmänkin? Koska viimeisen parin viikon aikana ennen synnytystä en tainnut punnita itseäni. Ensimmäiset 13 kiloa tippui tekemättä mitään. Loput kymmenen on ollut ja pysynyt. Aluksi oli helppo vedota siihen, että on vasta synnyttänyt eikä liikuntaa ollut järkevaa aloittaa heti täyspainoisesti. Nyt kun poika täyttää pian puoli vuotta olisi itsepetosta vedota enää asiaan.

Pienimmilläni olen aikuisiälläni painonut 57 kg. Tällä hetkellä painan suurin piirtein 75 kg. Olen 165 cm pitkä ja tällä painolla, omaksi kauhukseni, tänään laskemani painoindeksin tulos on 27,5 - lievä lihavuus! Kauhuksi tosin ei ehkä voi sanoa sitä minkä on jo tiennyt. Nyt on todella tehtävä jotain.

Tavoitteena on painaa 65 kiloa tai mieluusti allekin, joten työnsarkaa riittää. Tervetuloa mukaan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun jätät kommenttia :)